Unga entreprenörer i Järfälla

Idag har eleverna som driver UF-företag pitchat sina affärsidéer för en jury bestående av representanter från näringslivet i järfälla. Inspirerande att se ungdomarna som brinner för entreprenöskap och företagande.

Jury och deltagare i tävlingen

Pristagare

Årets Affärsplan

Motivering:
Välplanerad, enkelt att förstå affärsplan. Otroligt duktiga på att representera sin affärsplan. Man hör tydligt i presentationen att personerna bakom bolaget brinner för detta. Goda marginaler i likviditets och resultat budgeten. Otroligt bra att de föreläser för andra ungdomar om återvinning av plast. Företaget har en väldigt god verklighetsförankring. Affärsplanen i sin helhet var klockren!

Tävlingsvärd: Handelsbanken Jakobsberg

Årets Hållbarhetspris

Motivering:
Företaget har startats genom ett starkt miljöengagemang och har
ett genomtänkt hållbarhetsarbete, från råvara till leverans.
Genom denna produkt bidrar företaget till ett minskat sopberg och
en ökad medvetenhet kring återvinning av resurser.
Företaget tar återvinning till modevärlden och visar på kreativitet
och välarbetat hantverk.

Tävlingsvärd Järfälla kommun,

Samhällsbyggnadsavdelningen

Candele´s UF

Årets Bästa Produkt
(vara eller tjänst)
Candeles UF

Motivering:
Med en bra och tydlig presentation av produkten har företaget tagit fram en produkt som
både är återvunnen och snygg. Företaget har också visat goda försäljningsresultat.

Tävlingsvärd: Svenska Mäklarhuset

Årets Bästa Presentation

Motivering Gymnasiet:
Med en smittande entusiasm och brinnande engagemang presenterade företaget sina miljövänliga produkter, både verbalt och digitalt, på ett föredömligt sätt.

Tävlingsvärd: Järfälla Rotaryklubb

Årets Bästa Presentation
Nationellt program Särskolan – Kopparljusstakar

Motivering Gymnasiesärskolan:
Ett engagerat arbete och hantverk med kopparljusstakar och en trevlig presentation. Vi ser fram mot försäljningen. Lycka till!

Tävlingsvärd: Järfälla Kvarnen Rotaryklubb

Årets Entreprenörskapspris
Candeles UF

Motivering:
Årets entreprenörskapspris kommer att tilldelas ett UF-företag som har visat initiativförmåga, som har en målsättning och har stor kreativ förmåga. Atmosfär i en stressig vardag är viktigt, för att vi människor ska känna harmoni. Återvinning kan kännas som ett slitet ord, men det kanske är ännu viktigare nu. Att lyckas kombinera harmoni och återvinning får oss att gå i gång lite extra. De entreprenörer som vi vill uppmärksamma tar dessa frågor på största allvar. Det är ett företag som brinner för sin affärsidé.

Tävlingsvärd: Företagarna samt Nyföretagarcentrum

Årets Sociala entreprenörer

Motivering:
Företagarna i detta företag visar stort engagemang i en viktigt miljö fråga Företagarna vissar god kunskap inom sitt ämne och lär även ut kunskapen till den yngre generationen vilket leder till att företag blir långsiktigt hållbart Dem har också visat god försäljnings strategi och har en fantastisk produkt.

Tävlingsvärd: Fisk-och skaldjursbilen

Årets Hantverkare
EP Lampdesign UF

Motivering:
Med synbar finess i sitt hantverk har EP-Lampdesign skapat moderna, smarta och snygga lampor. Produkter med personlig touch och utformning i tiden där affären är skalbar och mycket intressant.

Tävlingsvärd: CityCon

Tobias Grundell
Handelsbanken

UF logga

UF står för Ung Företagsamhet Länk till annan webbplats. och är en politiskt obunden, ideell utbildningsorgani­sation och en del av den globala organisationen Junior Achievement.