Börja hos oss

Roligt att du är intresserad av oss! Du söker till gymnasiet via gymnasieantagningen.

antagning Estet spets

Gör din ansökan på Gymnasieantagen.se Länk till annan webbplats.. Skicka in minst fem bilder i valfria tekniker som du har gjort under de två senaste åren med en kort beskrivning av varför du vill börja hos oss till anton.krull@jarfalla.se

Intervju och Arbetsprover

När du sökt vår utbildning blir du kallad till intervju. För att se om detta är en utbildning för dig. Ta med minst fem bilder i valfria tekniker som du har gjort under de två senaste åren.

Behörighetskrav

För behörighet till vår spets Illustration & grafisk formgivning krävs minst betyget C i bild, godkända betyg från grundskolan i svenska/svenska som andraspråk, engelska, matematik samt minst nio andra ämnen.

Byte till oss i ÅK1

För att ställa dig i kö till en utbildningsplats i pågående åk 1 på Järfälla gymnasium behöver du skicka följande information till studie- och yrkesvägledaren för berört program:

• ditt namn,
  • ditt personnummer,
  • dina kontaktuppgifter,
  • ditt val av program och
  • dina betyg.

Vi kan tyvärr inte hantera intresseanmälningar över telefon, men svarar gärna på frågor.

Antagning sker i mån av plats.

ANTAGNING TILL ÅK2 OCH ÅK3

För att ställa dig i kö till en utbildningsplats i åk 2 och åk 3 på Järfälla gymnasium fyller du i formuläret Ansökan till Järfälla gymnasium Länk till annan webbplats. och e-postar det tillsammans med din studieplan, utdrag från betygskatalogen samt en närvarosammanställning till jarfallagymnasium@jarfalla.se Om du går i åk 1 bifogar du även ditt slutbetyg från åk 9.

En av våra studie- och yrkesvägledare jämför sedan din tidigare studieplan med hur studieplanen på Järfälla gymnasium matchar varandra, så att du kan nå en gymnasieexamen efter 3 års gymnasiestudier.

Antagning sker i mån av plats.

Välkommen med din ansökan!

Polichronis Simeonidis
polichronis.simeonidis@jarfalla.se