El- och energiprogrammet

Dator- och kommunikationsteknik

Emil Ask

Varför sökte du till Järfälla gymnasium?

Det ligger nära där jag bor. Här finns de program som jag är intresserad av på yrkesprogrammet.

Hur är det att gå just ditt program?

Jag går el-data inriktning nätverk. Vi lär oss serveruppbyggnad, nätverksuppbyggnad, lätt el, bland annat.

Hur är maten på skolan?

Vi har fått en ny kock här i skolan som är jättebra och vi har även fått en helt ny fräsch renovering av matsalen och den är väldigt trevlig.

Vilken är din favoritkurs/ämne?

Det är nätverksadministration. Där får vi lära oss hur du administrerar och underhåller en server, både mjukvara- och hårdvaramässigt.

Vad gillar du mest i skolan?

Jag gillar skolan i allmänhet. Det är roliga kurser, inte för mycket arbete men kurser som kommer ge mig en bra framtid.

Om du vill jobba inom IT, med servrar, mjukvara, hårdvara och även lite programmering – sök till Järfälla gymnasium El-data linjen!