samhällsvetenskapsprogrammet

beteendevetenskap

Kastanja Korpi

Varför sökte du till Järfälla gymnasium?

Det ligger nära hemma och jag tyckte det var skönt att gå i en skola som jag inte behöver åka allt för långt till, och det tycker jag verkligen var ett smart val. Och programmet jag ville läsa fanns ju här.

Hur är det att gå just ditt program?

Jag tycker att det är väldigt spännande. Jag tycker att det är jätteintressant med samhällsfrågor, beteendevetenskap, psykologi och varför vi människor är som vi är. Det jag gillar med mitt program är att jag får en bättre förståelse för samhället och individen.

Hur är maten på skolan?

Jag tycker att maten är bra, särskilt nu när vi har fått en ny kock som är väldigt bra. Varje dag får vi soppa, salladsbuffé och nybakat bröd. Det finns alltid vegetariska alternativ, så det finns alltid mycket att välja mellan.

Vilken är din favoritkurs/ämne?

Jag skulle nog säga att psykologi är min favoritkurs. Det är också en stor orsak till att jag valde Sam Beteende. Det är nog det intressantaste och skiljer sig mycket mot ämnena man läser i högstadiet. Jag vet inte exakt hur men jag kommer nog antagligen att utbilda mig vidare inom samhällsvetenskap eller beteendevetenskap.

Vad gillar du mest i skolan?

Det är min klass och mina lärare!