ComeTogether

Den 10 april avslutades ComeTogether projektet med en härlig konsert i Järfälla gymnasiums aula! Gästsolister var: Ashley Haynes Washington D.C. och Emelie Battah Järfälla, Stockholm

Under våren har Svenska Gospelverkstaden Länk till annan webbplats. besökt vår skola och i samarbetet med oss genomfört ett integrationsprojekt med körsång som verktyg. Projektet, som finansierats av Allmänna arvsfonden Länk till annan webbplats., har gjort det möjligt för oss att bygga broar till varandra – den bästa förutsättningen för att skapa en trygg skola och ett tryggt samhäll. Nyanlända ungdomar, etablerade ungdomar och pensionärer har i detta brobygge under 10 veckor lärt känna varandra över kultur och åldersgränser.

Tack vare Svenska Gospelverkstadens proffsiga körledare har vi lärt oss många härliga körlåtar i olika genrer alltifrån pop till gospel.

Ashley Haynes
ComeTogether kör