Spetsprojekt estet

SAMARBETE MED KONSTFACK

Under två veckor varje läsår har våra elever fördjupningsveckor då de arbetar koncentrerat med ett projekt. Ett av dessa återkommande projekt genomförs tillsammans med Konstfacks (IBIS Länk till annan webbplats. ), där våra elever blir introducerade och handledda av bildlärarstudenter. Våra estetelever diskuterar fram innehåll, gör videoreportage med både filmning och klippning i Premiere och får slutligen jobba en vecka i Konstfacks TV-studio som programledare, kameramän och redigerare.

Konstfackselev handleder estet

Porträttövningar på GFI

Tillsammans med elever från Grafisk formgivning & Illustration Länk till annan webbplats. på Konstfack har våra åk 1 elever genomfört en illustrations-workshop. Inför träffen tecknade alla elever porträtt på bland annat i bibblan och på pendeltåget. Porträtten kopierades upp och tillsammans med konstfackseleverna jobbade de en heldag med olika material för att förändra porträttens uttryck.
En fantastiskt kreativ och lärorik dag!

Porträtt uppsatta på vägg

Annamaria Mia Forsberg
annamaria.forsberg@jarfalla.se

Bildlärare

... OCH SEN DÅ?

Efter du fått din gymnasieexamen i årskurs 3 är du behörig att söka till universitet, högskolor och många andra utbildningar.

VÄLJ VILKA INDIVIDUELLA VAL SOM HELST OCH FÅ BEHÖRIGHET TILL UTBILDNING SOM T.EX.:

Animatör
Kulturminister
Kultursekreterare
Kulturvetare

VÄLJ MA2 OCH ETT VALFRITT INDIVIDUELLT VAL OCH FÅ BEHÖRIGHET TILL UTBILDNING SOM T.EX.:

Grundskolelärare åk1 - åk6
Psykolog
Socionom

VÄLJ MA2 OCH NK2 SOM INDIVIDUELLT VAL OCH DU FÅR BEHÖRIGHET TILL UTBILDNING SOM T.EX.:

Arbetsterapeut
Arkitekt